Puspakom

24 November 2010

Aku menerima panggilan telefon daripada Penghulu mengatakan mukim kita dapat sebuah van yang dibeli secara tender untuk dijadikan van jenazah bagi mukim Jementah dan dia meminta aku mewakilkannya untuk pergi ke Puspakom yang berdekatan buat pemeriksaan untuk tukar nama.

Pada jam 9.00 pagi aku bersama seorang rakan pergi ke tempat tersebut, setelah dibuat pemeriksaan oleh pemeriksa selama hampir satu jam rupa-rupanya no. pada enjin begitu berbeza sekali dengan no. yang tertera pada hakmilik. Keputusannya "GAGAL"

Yang aku pelik bagaimana proses tukar enjin tersebut tidak didaftarkan kepada pihak JPJ ?

2 comments:

Ardzham said...

Siapalah yang buka tender tu? Adakah ini tidak disengajakan atau memang sengaja nak kenakan orang?

admin said...

Saya rasa perkara nie tidak disengajakan tapi mungkin juga faktor kecuaian...