Genap Setahun

28 Februari 2010

Mak aku mula pindah ke rumah nie pada 28 Februari 2009 maka genaplah setahun mak aku mendiami rumah nie (Program Rumah Mesra Rakyat)

Bayaran bulanan sebanyak RM150.00 aku bayar melalui ejen SPNB iaitu Bank Simpanan Nasional. Mengikut perjanjian, aku perlu membuat pembayaran yang pertama pada bulan Mei 2009 dan bayaran seterusnya hendaklah dijelaskan sebelum 15hb pada tiap-tiap bulan.

Kelmarin aku mendapat surat daripada SPNB,KL meminta supaya membayar insuran kebakaran sebanyak RM80.00 untuk setahun dan perlu dibayar pada tiap-tiap tahun.

Bayaran insuran nie penting sebab jika berlaku kebakaran ataupun rumah dilanda banjir akan ditanggung oleh pihak insuran.Kalau tak bayar pulak kalau ade apa-apa hal berlaku, rumah ada atau tiada tetap kena bayar jugak.

No comments: